SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN


Alhamdulillah, masih dipanjangkan umur untuk menyambut Ramadhan tahun ini bersama suami dan keluarga..Terlalu bersyukur kehadrat Ilahi, lebih2 lagi dengan berpuasa dengan budak kecik Umar ni..Walaupun penat n kadang2 ada la termasam2 muka dengan hubby, tapi hati ttp hepi..Nasib baik hubby memahami bila angin sentap datang menyapa diri..hu hu hu...

Ramadhan kali ni, seboleh2nya tak mo membazir..Makan apa yg ada..Agak payah jugak sebenarnya nk mengajar diri ni dari jangan membazir..Susah betul nak kawal diri dari nak membeli itu ini..Cara hubby senang aje, terus balik rumah bila abis keje. Memandangkan aku pun belum naik keje sbb masih cuti bersalin, so sebelum hubby smpi rumah, hati da dikuatkan supaya tak ajk dia keluar pegi bazar ramadan..hu hu hu...

Bila difikirkan balik, bagus jgk tak ke bazar ramadhan. Sebab bila kesana, confirm macam2 la nk dibeli..last2 bila berbuka, minum air segelas pun da kenyang..
Pada aku, nak berjimat ni kene ada satu la dalam diri ----> JANGAN MEMILIH..

So, pembelajaran utk berjimat sepanjang Ramadhan ni harap2 aku dapat laksanakan dengan penuh keikhlasan dan kesabaran..sbb terus terang aku ckp, duit aku banyak abis kemane pun aku tak tau..

0 bualan on "SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN"

 

Live Life With Love Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez