3 Ramadhan ..::Spageti Blackpepper::..


Haaa...ari 3 Ramadhan aku da rajin nk amik gambar yg aku masak taim berbuka..

Masa dak umar tengah tidur siangnyer, aku riki2 ler website2 masak memasak ni, ternampak la resepi Spageti Blackpepper..Hurmmm, nmpk sedap..nak cuba masak coz hubby suke blackpepper..


Sumber resepi : Aku tak ingat..

Aku baca sekali lalu je pun resepi tu, pastu memandai sendirik nk masak tu..Tapi duk sibuk ckp kat hubby tak tau rasa ape, tak tau rasa ape..kang tampa jgk diri sendiri ni..Bak kate hubby, mmg ler tak tau rs ape, sbb kan puasa...tapi still rs takut rs tak sedap..

Bahan-bahan (yang aku ingt tak igt la ea)

Sos blackpeper
Bawang besar
Bawang putih
Lada hitam (ditumbuk2 halus)
Sos tiram
Ayam
Sosej
Sayur
Garam dan bahan perasa


Cara cara nk masak

Ayam & sosej tu aku gaul dengan sos tiram n goreng dengan minyak yg sikittt jek..kasik mcm rupe kene grill gitu..

Then tumis bawang besar n bawang putih..da naik bau masukkan sos blackpeper yg da dicampur skit air..

Bila mendidih masukkan la rencah2 ayam, sosej n sayur tu..Letak garam n bahan perasa.

Akhir sekali masukkan la spageti yg da direbus.. Goreng macam goreng mi..

Hasilnyer amat mengenyangkan..

Masa menunggu nk berbuka, ank sedara hubby datang hantar kek pisang..Akk ipar aku mmg terer wat kek pisang..rezekiii...


Alhamdulillah

0 bualan on "3 Ramadhan ..::Spageti Blackpepper::.."

 

Live Life With Love Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez